Jauns ielūgums pie Faraona

Toras saņemšana nozīmē Radītāja izzināšanu, kas atklājas mūsu savstarpējā saiknē vienam ar otru. Notikumi pie Sinaja kalna tieši arī liecina par nepieciešamajiem nosacījumiem, kuri šim nolūkam ir jāizpilda: sajust izraidīšanu no saiknes un vienotības stāvokļa, Radītāja sajušanas trūkums, kas šādā savienojumā izpaužas – līdz tādai pakāpei, ka ievaidēsies no šī darba.

Un tas viss ir Faraona sitienu ietekmē, kurus mēs izejam, pūloties savienoties, neskatoties uz nošķirtību, nepatiku, naidu un egoisma iespēju aibēgt. Tomēr mēs tiecamies uz savienošanos un esam gatavi uz jebkuru tās formu, lai tikai tas īstenotos.

Tad mēs šķērsojam Beigu jūru un nonākam pie Sinaja kalna. Kaut arī priekšā vēl ilgs ceļš, lai pietuvinātos šim stāvoklim. Taču, kad mēs pulcējamies pie Sinaja kalna (naida kalna), tas nozīmē, ka mums beidzot ir izdevies apvienoties ap savu naidu, pieņemt galvojuma nosacījumu: kļūt par vienu cilvēku ar vienu sirdi. Pateicoties šādiem nosacījumiem mums atklājas labošanās spēks.

Iznāk, lai iegūtu šo spēku, nepieciešams iziet vairums stāvokļu, arvien vairāk palielinot un noskaidrojot savu prasību, tas ir, veidojot tilpni, kas derīga labošanai – kā prātā, tā arī sirdī. Tad, kad mēs sapratīsim, ka mums vajadzīgs tikai tas un nekas cits, tad saņemsim atklājušos labošanās metodiku un spēku, kas ļauj iet augstāk par egoistisko saprātu.

Ar šo spēku mēs jau spēsim cīnīties pret egoismu, kurš pastāvīgi turpina augt, taču tagad apzināti un kontrolēti. Saprotams, ka kreisajā līnijā mēs pastāvīgi veicam nepatīkamus atklājumus un atrodam jaunu ļaunumu, taču pēc tam to izlabojam labajā līnijā. Tādējādi mēs pakāpeniski mācāmies, kā izlabot visu egoismu, lai beidzot ienāktu Izraēlas zemē.

Pats atbildīgākais moments šādā darbā iestājas pēc iedvesmas un pacēluma, kas sasniegts lielā kongresa rezultātā. Tieši pēc kongresa atnāk jauns posms, kas sākas ar sirds apgrūtinājumu – jauns uzaicinājums iet pie Faraona, kurš kļuvis vēl nežēlīgāks. Un šeit, vispirms, svarīga gatavība mazināt sevi un pieņemt šo procesu. Kaut gan mēs vēl nejūtam, ka šādi stāvokļi mums pilnīgi nepieciešami, taču esam spiesti pieņemt tos kā neizbēgamību, tas ir, noticēt augstākajam skolotājam, ka Viņš ved mūs pareizi uz priekšu.

Tas ir Radītājs, kurš nocietina Faraona sirdi, un šeit mums nepieciešams pacelties uz noteiktu „pašatcelšanas” pakāpi, pieņemot šo nežēlību un uzticīgi strādājot. Jāpiekrīt tam, ka nav neviena cita, izņemot Viņu un jātiecas noturēties savienībā, lai cik smags stāvoklis nāktu.

Turklāt šādi grūti pārbaudījumi parasti tiek doti pēc lielām tikšanām, kopējās iedvesmas un saiknes sajūtas. Taču jāsaprot, ka smagi stāvokļi, kas atnāk vēlāk, – arī ir īstā darba laiks. Patreiz tev tiek dota iespēja pareizi izturēties pret jaunu egoistiskās sākotnes izpausmi, pret jaunu sašķelto rešimo, ar kuru tev ir jāstrādā.

Taču sirds un prāts par to aizmirst, un cilvēks neko nesaprot un saputrojas, domādams, it kā viss notiekošais – īstenība, nevis rotaļa no augšienes. Šeit grupas kopējam viedoklim, savstarpējam atbalstam arī jānāk viņam palīgā. Izņemot neskaidru sajūtu un sajukumu, ko pārdzīvo katrs, viņam jāsaņem no grupas otrs viedoklis, kas atrodas ārpus šī sajukuma, lai parādītu, no kurienes atnāk īpašais stāvoklis un viss šis juceklis. Tas nāk no jaunā rešimo, kuru mums speciāli atklāj Radītājs, lai mēs spētu to pareizi uztvert.

Visa attīstība iziet AVAJa stadijas, sākot no „burta jud beigu punkta”, kas mums pilnīgi nezināms. Pēc tam iziet stadijas „jud–hei” – attīstību no augšienes uz leju, bet pēc tam „vav–hei” – mūsu sagatavošanos, uztveri un reakcijas no apakšas. Tādējādi, kad jaunais stāvoklis ietērpjas mūsos stadijās „jud–hei”, ļoti svarīgi iemācīties to pareizi uztvert. Visi to vēl nespēj izdarīt, taču vainojami ir nevis viņi, bet grupas kopējais spēks, kurš nenodrošināja visiem pietiekamu atbalstu, zināšanas un sajūtu, ka visi šie stāvokļi mums tiek doti ar mērķi, lai mēs veicinātu savu virzību uz priekšu.

No nodarbības pēc Rabaša vēstules, 15.05.2012.

Avots krievu valodā

Diskusijas | Share Feedback | Ask a question




"Kabala un dzīves jēga" Komentāri RSS Feed

Iepriekšējā ziņa: