Pretestība kabalas zinātnei, 5. daļa

Jautājums: Pretošanās kabalai sākās vēl Bāla Šem Tova laikos, kas tika izprovocēta parādoties daudziem viltus novirzieniem: Šabtaja Cvi kustība, kurš sevi pasludināja Par mašiahu. Frankizma u.c.

Viņi izmantoja ARI metodiku un no tās radīja surogātu, kas pievilināja daudz cilvēkus. Tas izsauca šaubas par ARI metodiku un par kabalu kopumā, kas pastāv vēl šodien. Kādā veidā iespējams izklīdināt šos vēstures gaitā radušos stereotipus?

Atbilde: Ja meklē iemeslu, lai apsūdzētu tev nepatīkamu virzienu, tad to vienmēr iespējams atrast. Tas ir līdzīgi antisemītiem, kuri apvaino ebrejus visos iespējamos un neiespējamos grēkos. Tā ir tā pati tieksme iebilst pret atdeves spēku.

Vai tad ARI metodika ir vainīga, ka Šabtais Cvi no tās paņēma dažus teikumus? Eksistē daudz izdomātu teoriju, kuras it kā pamatojas uz kabalu: ārstu prakses, kameja, maģiskie simboli, zīmītes, svētības. Tie visi izmanto dažādus terminus, kas ņemti no kabalas, lai parādītu, ka tajos it kā ir spēks.

Taču mēs saprotam, ka nekāda spēka tajos nav un rezultātā šis tukšums atklāsies, ja ne šajā paaudzē, tad nākamajā. Visas viltus teorijas mirst, izņemot īsteno kabalu. Kabalists nepārtraukti turpina vienu un to pašu metodiku, to piemērojot savai paaudzei un nododot tālāk.

Bāls Sulams ARI metodiku atklāja tādā līmenī, kāds līdz viņa laikam nebija, un tāpēc uzrakstīja „Desmit Sefirot Mācību”, komentāru ARI „Dzīvības Kokam” un komentāru „Sulam” Zoar Grāmatai. Vēl vairāk šo metodi atklāt nav iespējams. Taču Rabašs mums atklāja darbu grupā, kas iepriekš netika darīts. Pat hasīdisma līderis Bāls Šem Tovs par savu metodiku neatstāja nevienu grāmatu.

Tāpēc apgūstot kabalas zinātni, mēs sekojam Bāla Sulama metodikai un lai to realizētu grupas darbā – Rabaša metodiku. Ja kāds tam nepiekrīt, tad viņš vienmēr atradīs iemeslu apsūdzībai. Taču citu kabalas grāmatu nav, kuras saturētu precīzu kabalas metodiku.

Rezultātā visa pretdarbība nāk kabalai par labu un par sliktu pašiem apsūdzētājiem. Kritika, kuru nelabvēļi publicē, pārvēršas par cita veida kabalas izplatīšanas formu. Pakāpeniski noskaidrojas, ka kabalas pretiniekiem par kabalu nav nekāda priekšstata un viņi neatrodas garīgajā izzināšanā, un tāpēc visas viņu apsūdzības ir izdomātas.

Tomēr kabalas pretinieku attieksme nemainīsies, bet tuvojoties labošanas noslēgumam arvien vairāk nocietināsies. Pret viņiem tad arī norit „karš ar Amaleku” caur mīli savu tuvāko kā sevi pašu likuma izplatīšanu tautā, kuru māca kabalas zinātne.

Kabala aicina tikai uz vienotību, to realizējot tautā caur praktisku darbu desmitniekos, kā reiz to darīja Mozus. Apvienošanās metodika, kuru mēs saņēmām no kabalistiem ļauj mūsu starpā atklāt augstāko spēku. Tieši šim mērķim cilvēks eksistē šajā pasaulē.

No nodarbības „Pretestība kabalas zinātnei”, 24.09.2017.

Avots krievu valodā

Diskusijas | Share Feedback | Ask a question




"Kabala un dzīves jēga" Komentāri RSS Feed

Nākamā ziņa: