Ar prātu Radītāju nesaprast un neizmērīt

Zoar Grāmatā sacīts: „Pasaules tautās nav neviena gudrāka par tevi”. Runa iet par cilvēka iekšējām īpašībām. Koens, Levijs, Israēls tiek dēvēti par jūdiem, jo tiecas sasniegt vienotību (jehud). Turpretī zinātnieki un filozofi ir cilvēka tieksme sasniegt to pašu, taču tīri abstrakti, bez personīgās labošanās.

Šis darbs ir tikai prātā, ne sirdī. Taču mums nepieciešams izlabot sirdi, tas ir, cilvēka vēlmes. Turpretī „Filozofi” vēlas izdarīt to pašu prātā, tāpēc saputrojas un nodarbojas ar „elkdievību”, radot savās galvās visas iespējamās fantāzijas.

Visas īpašības, izņemot Israēlu (kas virzīta tieši pie Radītāja), tiek dēvētas par „pasaules tautām”, par cik netiecas saplūst ar Radītāju, lai sagādātu Viņam patiku. Pasaules tautas dalās 70 tautās, bet Israēls – 12 paaudzēs un vēl vairums daļās, tas ir, šim dalījumam nav gala. Taču, pie tam, ikviens no mums iekļauj sevī visus. Tādas ir tilpņu sašķelšanās sekas, tā ir mūsu sagatavošanās.

Tāpēc, lasot Zoar Grāmatā par kādu gudrinieku filozofu vai lielo taisno, tas jāuztver kā stāsts par savām personīgajām iekšējām īpašībām. Visa Tora uzrakstīta par vienu cilvēku, kas iekļauj sevī visu pasauli. Un jautājums ir viens, vai šis cilvēks ir radīts kā spējīgs izzināt Radītāju, pateicoties viņam dotajiem iekšējiem instrumentiem: savai vēlmei baudīt un gudrībai, prātam?

Protams, nē! Mūsu vēlmju paplašināšanās, kurās mēs izzinām Radītāju, nevis filozofējam par Viņu un saputrojamies kā „pasaules tautu” gudrinieki, notiek tikai ar augstākā spēka palīdzību, kurš dod mums ekrānu un atstaroto gaismu. Tā ir pilnīgi cita spēju paplašināšanās salīdzinājumā ar to, kāda ir iespējama, pateicoties prātam.

Ja cilvēks studē šo priekšmetu abstrakti, tad pieņemas prātā, paplašina savas prāta spējas. Taču, pie tam nepaplašinās viņa uztveres instrumenti, kas ļauj sasniegt augstāko, vadošo sistēmu. Viņš neapgūst tos spēkus, kuri veicina viņa virzību uz priekšu – neapgūst Veidotāju. Radītāju ir iespējams izzināt tikai iegūstot Viņa īpašības. Taču, ja cilvēks savas īpašības nav mainījis, tad pagaidām atrodas uz radījuma teritorijas: vēlmes baudīt un prāta varā, kurš kalpo egoismam, tiecoties to piepildīt.

Tādā veidā mēs strādājam šajā pasaulē un neko nevar darīt. Līdz brīdim, kad atnāks palīdzība no augšienes un paplašinās mūsu uztveres instrumentus, dos mums jaunas atdeves vēlmes, mēs nespēsim izzināt Radītāju. Mums nebūs ne mazākā priekšstata par to, kas ir garīgā pasaule.

No nodarbības: no Zoar Grāmatas, Priekšvārds, 18.08.2013.

Avots krievu valodā

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabala un dzīves jēga" Komentāri RSS Feed