Nolūka uzvaras svētki

No Rabaša raksta „Purim”: Sacīts, ka labošanās beigās tiks atcelti visi svētki, izņemot Purim, jo tad notika pats lielākais brīnums, kāds iepriekš netika piedzīvots. Ne sestdienās, ne citās īpašās dienās neatklājās tik liela gaisma, bet tikai Purim dienās. Un tāpēc Purim izraisa tādu pozitīvu ietekmi uz visām citām dienām.

Līdz labošanās beigām nav iespējams izlabot visas sašķeltās dzirksteles un vēlmes, bet tikai 288 dzirksteles no 320, lai pievienotu tās atdevei. Un tas noskaidrojas pakāpeniski, taču paliek 32 dzirksteles no visām (lamed-bet, kas nozīmē „sirds”), kuras aizliegts noskaidrot.

Tās tiek dēvētas „akmens sirds” (lev a-even). Un tikai tad, kad visas pārējās 288 dzirksteles tiks pilnīgi izlabotas, līdz ar to izlabosies arī akmens sirds, kā sacīts: „Paņemšu no jums akmens sirdi un došu jums dzīvu sirdi no miesas” – tad izzudīs nāve uz mūžiem, un viss ļaunums tiks izlabots uz labestību, bet tumsa atausīs kā gaisma.

Tas nozīmē, ka Purim gaisma atbilst labošanās beigām un atklājas tikai pateicoties brīnumam. Un tādēļ visi svētki tiek atcelti, izņemot Purim, kas attiecas uz galīgo labošanos, kad viss ļaunums tiks izlabots un nepaliks atšķirības starp nolādēto Amanu un svētīto Mordehaju. Un pat Amans izlabosies uz labu.

Amans – tas ir ego, kas izpaužas, kad mēs paceļamies augšup no trimdas un sasniedzam atdevi atdeves dēļ, kuru personificē taisnais Mordehajs. Taisnprātība nozīmē Binas īpašību (hafec hesed). Un no tās mēs paceļamies vēl augstāk un pilnīgi dzēšam atmiņas par Amaleku, sasniedzot saņemšanu atdeves dēļ. Tā jau ir nākamā pakāpe.

Kad cilvēkā izpaužas viņa Mordehajs – atdeve atdeves dēļ, punkts sirdī, viņš sāk cīnīties ar vēlmi baudīt, kura viņā atrodas. Amans – tas ir Amaleka mazdēls, tas ir, atpaliekošais no viņa par divām pakāpēm. Tad, kad, pateicoties Mordehajam, Amans izlabojas, viņš pietuvinās Amalekam par vienu pakāpi un kļūst viņam par dēlu.

Amans, Amaleks – tie visi ir egoistiskie spēki, klipot. Amans atklājas ceļa sākumā, un viņš mums jānoved pie labošanās ar atdevi atdeves dēļ, kas tiek dēvēts par Mordehaju. Līdz ar to mēs paceļamies augšup par vienu pakāpi – uz dēla pakāpi. Pēc tam mēs nonākam līdz pašam Amalekam – klipai, kas nostājas pret atdevi atdeves dēļ. Tas atbilst laba un ļauna Atzīšanas Kokam.

Amaleks nozīmē egoistisko nolūku – visu milzīgo vēlmi baudīt ar nolūku sevis dēļ, kuru cilvēks pakāpeniski atklāj un izlabo. Amans – tā Amaleka daļa, kura atklājas ieejā uz garīgo pasauli, Binas īpašībā. Pēc tam izpaužas vēl daudz citu grēcinieku, kas aprakstīti Torā, un viņi visi – Amaleka pēcteči. Tikai šie pēcnācēji mums ir jāiznīcina, „izdzēšot pašas atmiņas par Amaleku”, tapēc ka tas ir egoistiskais nolūks.

Dabiski, ka runa neiet par kādiem cilvēkiem vai darbībām, bet tikai par nolūkiem.

No nodarbības pēc Rabaša raksta, 08.03.2012.

Avots krievu valodā

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabala un dzīves jēga" Komentāri RSS Feed

Iepriekšējā ziņa:

Nākamā ziņa: