Iesūcas kā ūdens smiltīs

Pastāvēja viedoklis, ka pirms nodarbošanās ar kabalu, nepieciešams noteikti apgūt visas Toras grāmatas, Talmudu, Mišnu, it kā pakāpeniski ienākot „brīnumskaistā dārzā” (PARDES): no parastā skaidrojuma (Pšat) – uz mājienu(remez), pēc tam uz alegoriju (druš) un beidzot uz noslēpumu (sod).

Taču patiesībā ir jāuztver otrādi: tas nozīmē, ka cilvēks no apslēptā – no pirmās pakāpes, kur viņš vēl neko nesaprot, pāriet uz vienkāršo skaidrojumu, kad Acilut pasaulē viņam viss kļūst atklāts, saprotams un vienkāršs.

Pasaules Asija, Ecira, Brija, Acilut, kuras man ir jāiziet, nomainās mums no noslēpuma – Acilut pasaules, uz alegoriju – Ecira pasauli, mājienu – Brija pasaule un vienkāršu skaidrojumu – Acilut pasauli. Sanāk, ka tieši kabalas grāmatas attiecas uz vienkāršo skaidrojumu, jo atklāj mums to, kas patiesībā norisinās, un kas atrodas vistuvāk īstenībai, avotam, tiešā veidā runājot par gaismu un vēlmēm.

Turklāt visas pārējās izteiksmes formas: Tanahs, Mišna, Talmuds – slēpa šo atklāsmi. Un tādēļ mūsdienās var uzreiz pāriet uz kabalas studēšanu.

Ceļā uz garīgo atklāšanu tāpat pastāvēja arī papildpakāpieni, jo bez tā nebija iespējams studēt kabalu, neapgūstot „visas septiņas pasaulīgās zinātnes”. Un tā nav fizika vai ķīmija, bet mūzika, deja, zīmēšana utt. Proti, cilvēka izpausmes veidi mūsu pasaulē.

Nebija iespējams pietuvināties vēlmes un gaismas savstarpējo attiecību izzināšanai, iekšējai mehānikai, neiegūstot zināšanas par to, kā vēlme baudīt iespaidojas no gaismas un izpauž sevi mūsu pasaulē. Tikai no tādas attālas ārējās formas cilvēks pakāpeniski nonāca līdz iekšējai atklāsmei.

Tādēļ mēs līdz šim brīdim visās reliģijās un ticībās redzam vairums ārējo rituālu. Tā ir cilvēka iekšējo pārdzīvojumu ārējā izpausme.

Taču kā cilvēks, atrodoties šajā pasaulē, gluži kā akls var pietuvināties garīgajam? Viņam sākumā jāiepazīstas ar to, kas šeit notiek, un ar visu ārējo formu palīdzību jāpacenšas iekļūt dziļāk materiālā, gluži kā ūdens, kas iesūcas smiltīs. Tādā veidā cilvēki agrāk sasniedza iekšējo izzināšanu.

Mēs nesaprotam, kā cilvēks iepriekš uztvēra realitāti, un kādā laika posmā esam izpelnījušies dzīvot. Pēc visām iepriekšējām paaudzēm un rešimot attīstības, mēs šodien atrodamies tādā attīstības etapā, ka ikviens var ienākt no ielas, un sākt studēt tādas grāmatas kā „Desmit Sfirotu Mācību” vai „Šamati”!

No nodarbības pēc „Desmit Sfirotu Mācības priekšvārda”, 03.01.2012.

Avots krievu valodā

Diskusijas | Share Feedback | Ask a question




"Kabala un dzīves jēga" Komentāri RSS Feed

Nākamā ziņa: