Arih Anpin uz papīra un dvēselē

Kad mēs studējam „Desmit Sfirotu Mācību” vai „Ptihu” (Ievads kabalas zinātnē), vispirms tīri mehāniski jāiemācās shēma. Pēc tam, kad tev acu priekšā pavērsies šī sistēma, varēs uzdot jautājumu: „Kāpēc tas tā ir?”

Sākumā vienkārši jāpieņem viss kā ir, kā dotība – un pēc tam tu sāksi izprast, kāpēc tas tieši tā ir iekārtots. Nav iespējams aptvert visu zinātni vienā reizē, ņemot vērā, ka mūsu tilpnes aug, tiek analizētas un savienojas noteiktā kārtībā.

Šeit nedrīkst pašiem veidot kādas jaunas teorijas, un tāpat kā visā pārējā jāmācās no dabas. Dabā mēs izzināšanā virzamies no ārējā uz iekšējo: sākumā apgūstam tehnisko zīmējumu, bet pēc tam sāksim iekļūt arvien dziļāk iekšienē – līdz nonāksim pie būtības.

Citādi tu bojā visu pieeju realitātes atklāšanā. No tiem, kuri pamet zināšanas, 99% nespēja izveidot pareizu pieeju atklāšanā. Mēs visi šeit atrodamies, lai atklātu augstāko pasauli. Taču tas neizdosies tam, kurš nesaprot, ka „Nav neviena cita, izņemot Viņu”, un viss, kas ar mums notiek, nāk no Radītāja. Un ka mums Viņš ir jāattaisno, un jāierauga viss negatīvais kā palīdzība „no pretējā”, viss jāorganizē tā, lai pateicoties tieši šiem traucēkļiem, virzītos augšup, un noskaidrotu daudzkārt augstākus jēdzienus, daudzkārt iekšējus un smalkākus.

Ja cilvēks tādā veidā neizveido ķēdi, viens aiz otra, lai sasniegtu pareizo uztveri, tad sanāk, ka „Tūkstotis sāk mācīties – taču tikai viens nonāk pie gaismas”.

Mums jāņem piemērs no bērniem un jāmācās no dabas. Vai tad bērns daudz saprot – viņš nesaprot, ko dara tēvs, taču vēlas izdarīt to pašu. Viņš vienkārši ārēji atdarina pieaugušā darbības, nesaprotot to iekšējo jēgu, un tāpēc sit ar plastmasas āmuru, daudz negudrojot. Tāpat jādara arī mums, sākumā, negudrojot, uzzīmēt visu shematiski: šeit rakstīts Keter, tur – Aba ve-Ima, Arih Anpin… Patreiz man ar to pietiek.

Taču pēc tam es sāku iekļūt arvien dziļāk un dziļāk. Tikai tādā formā es virzos uz priekšu, jo tā ir zinātne, bet zinātni studē tieši tādā veidā. Tā nav Zoar Grāmata, kuru apgūst kā „brīnumlīdzekli” (sgula). TES un Ptihā, pirmām kārtām, jāiemācās shēmas, citādi tu „atslēgsi” savu prātu, un vienkārši gaidīsi gaismu, kas atgriež pie avota. Nē, tā nesanāks. Mums tomēr jāiespaidojas no šīs zinātnes, jo mēs vēlamies savā iekšienē rast visus šos elementus, kuri aprakstīti šajās grāmatās kabalas valodā.

No nodarbības pēc „Ievada kabalas zinātnē” (Ptiha), 26.09.2011.

Avots krievu valodā

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabala un dzīves jēga" Komentāri RSS Feed

Iepriekšējā ziņa: