Kurš galvenais?

Zoar Grāmata. Priekšvārds. Raksts “Ēzeļu dzinējs”, 105. p.: … Un viņi sacīja: “Tas ir rabīns Amnons Saba”, – jo tagad viņi sasniedza viņa pakāpi un saprata, ka tas bija pats Amnons Saba, nevis kā viņi domāja līdz šim, ka tikai Amnona Sabas dēls.
Jautājums: Parasti mēs mācāmies, ka “dēls”, – tā ir “tēva” nākamā pakāpe. Kāpēc tad šajā fragmentā sacīts, ka rabīna Amnona Sabas dēls – mazāka pakāpe, nekā viņš pats?Atbilde: Virzoties no augšienes lejup, katra lielākā pakāpe ir augstākā un “vectēvs” (ivritā – saba) – visaugstākā pakāpe, bet zemāk par to – “tēvs” (aba) un viņam seko – “dēls” (ben).
Mēs paceļamies mērojot pakāpes no lejas uz augšu, izejam tās apgrieztā kārtībā: “vectēvs” – “tēvs” – “dēls”. “Dēls” – pati augstākā pakāpe, augstāka par visām. Taču mērojot pakāpes no augšienes lejup “dēls” – zemāk par visiem. Pakāpes, no kurām nāk “ēzeļu dzinējs”, – tās ir pasauļu pakāpes. Šie spēki lejup nonāk pie viedajiem no visu 125 pakāpienu līmeņa “vectēva” veidā un “tēvs” – augstāk kā “dēls”.

Avots krievu valodā

Diskusijas | Share Feedback | Ask a question




"Kabala un dzīves jēga" Komentāri RSS Feed

Iepriekšējā ziņa: