Kabalisti – par kabalas valodu, 3. d.

Kabalas zinātne nerunā par mūsu materiālo pasauli. Attiecībā uz jēdzienu “Adam Kadmon” es biju satriekts, ieraugot, kā aino materiālo formu kabalā, paužot to kā metafizisku jēdzienu saskaņā ar dievišķo saprātu… Pasarg Dievs, ļaut sev tā materializēt šos svētos jēdzienus, pat ja arī tikai ar mācību nolūku. (Garīgajā nav formas, bet pastāv tikai spēki un tādējādi mums iespējams attēlot tikai spēku samērus. Skat. Bāla Sulama attēlus “Sefer Ailan”).
Rabīns Kūks. Vēstule Nr. 1, 162. lpp.
Posts tam cilvēkam, (nejēga, kurš izpelnas nožēlu) kurš teic, ka Tora dota tam, lai vienkārši stāstītu stāstus par sadzīves notikumiem (it kā norisošiem mūsu pasaulē), par Eisavu, Lavanu utt. Jo tādā gadījumā pat mūsdienās mēs varam uzrakstīt Toru par norisošiem notikumiem, pat daudz pievilcīgākiem kā tie! Ja Tora paredzēta stāstīt par notiekošo mūsu pasaulē, tad vērojot tos, kas valda pasaulē, – starp viņiem notiek lietas daudzkārt ievērības cienīgas.
Ja tā, tad izsekosim tās un izveidosim Toru no tām līdzīgi šai. Tomēr (tas viss tā nav, nav Torā neviena vārda par mūsu pasauli, bet) visi notikumi Torā – tie ir augstākie noslēpumi.
Zoar Grāmata, Komentārs “Sulam”. Nodaļa Behaalotecha, 58.

Diskusijas | Share Feedback | Ask a question




"Kabala un dzīves jēga" Komentāri RSS Feed