AR”I (Rabīns Īzaks Lurija), Radītāja cilvēks

Bāla Sulama raksts “Priekšvārds grāmatai Panim Meirot”, 8. p.: Viedie sacījuši: “Nav paaudzes, kurā nebūtu Ābrama, Īzaka un Jēkaba”. Tomēr tas ir Radītāja cilvēks: Rabīns Īzaks Lurija – pūlējās un atstāja mums mantojumā zinības, tās vairojot, pārspēja savus priekšgājējus. Un ja es prastu runāt, tad slavinātu to dienu, kad atklājās šī viņa gudrība, gandrīz kā Toras dāvāšanas diena. Nav vārdu, lai paustu viņa garīgā darba svarīgumu paredzētu mums.
Patiesībā visa labošanās metodika nonāca līdz mums no ARI. Viņš realizēja visu, ko bija radījuši visi iepriekšējie kabalisti. ARI dvēsele kopējā dvēseļu sistēmā ieņem tādu vietu, ka no viņa un tālāk gaisma sāk iedarboties uz visām dvēselēm, novedot tās līdz galīgajai labošanai (Gmar Tikun). Līdz ARI visa attīstība norisinājās mērojot pakāpes 0, 1, 2, 3 un tikai ARI, ar labojumu veikšanu dvēseļu sistēmā, ienāk 4. stadijā un sāk veidot īsto Malhut, tās galīgajā formā. Viņš pauž no sevis sfiru Jesod (pēdējā pirms Malhut) un tāpēc tiek dēvēts Mašiahs ben Jozefs (Jozefs nozīmē sfiru Jesod), pēc kuras jau sāk laboties pati Malhut.Visas iepriekšējās dvēseles atbilda labošanās sagatavošanās etapa dvēselēm. Tikai sākot ar ARI sākas visu dvēseļu kopīgā atmoda. Protams, tas ir process, kurš aizņem simtiem gadu, bet ARI atklāja gaismai ceļu no iepriekšējām trim stadijām uz pēdējo, ceturto, – un sākas labošanās! Mašiahs – tā ir gaismas atklāšana kopējā dvēseļu sistēmā. Šī gaisma caur Jesod ienāk Malhutā. ARI atklāj gaismai vārtus un tāpēc tiek dēvēts par Mašiahu ben Jozefu.
Mašiahs – tas ir labošanās spēks. ARI pauž šo spēku, kurš iziet caur viņa dvēseli.Atrodoties kopējā sistēmā, viņš labo savu dvēseli un tagad caur to plūst gaisma uz Malhut un iedarbojas uz dvēselēm. Tagad no mums atkarīga mūsu dvēseļu sagatavošana pacēlumam augšup no Malhut uz Binu. Šis process jau attiecas uz malhut labošanos – Mašiahs ben Dāvids.

Avots krievu valodā

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabala un dzīves jēga" Komentāri RSS Feed